Rozhovor s členom - Milan Drahoš

Rozhovor s členom - Milan Drahoš

Meno: Milan Drahoš

Vozidlo: BMW Z3M Coupé, 3.2 M, 1998  &  Z3M Roadster, 3.2 M, 2001

 

1. Aký je tvoj príbeh? Odkedy vlastníš Z3, a ako si sa k nej dostal? Chcel si cielene práve toto auto, a ak áno, čím ťa zaujalo?

Červené coupé vlastním od roku 2005 a zlatý roadster som doviezol v roku 2021. Coupé bolo moje prvé auto, ktoré som si kúpil a spomínam si, že som vtedy k služobnej Octavii hľadal nejaké malé športové auto, ktoré by sa zmestilo do rozpočtu. Viem že som bol pozerať Z3 roadster so 170k motorom, Audi TT (do ktorého som sa nezmestil) a určite bolo vo výbere x ďalších áut. Ale nakoniec som našiel v Plzni práve moje červené coupé. Okrem toho že je to M-ko, tak samozrejme design toho auta je výnimočný, takže určite to bol hlavný argument pre kúpu.

2. Aký motor sa nachádza pod kapotou tvojej Z3? 

Coupé je rok 1998 predfacelift verzia, takže 3,2 l S50 známy z M3 e36, roadster rok 2001 pofacelift, takže legendárny 3,2 l S54 z M3 e46.

3. Čím je tvoje auto špecifické, nejaké úpravy? 

Roadster je (bol) v úplne sériovom stave, špecifická je len farba Phoenix-yellow metallic, ktorá sa dodávala výlučne do faceliftových modelov. Na coupátku som sa v mladosti "vyzúril" viac. Technicky dostalo nastaviteľný podvozok a stabilizátory H&R, horné uloženia tlmičov KW, vzperu Wiechers na prednú nápravu, koncové tlmiče výfuku Sebring, výduchy na kapote. Kedysi malo aj trojdielne 19" disky Work, ktoré som neskôr opäť vymenil (vzhľadom na slovenské cesty) za sériové 17". Opticky najväčšou zmenou bolo prečalúnenie interiéru do červenej kože. 

4. Ako často s autom jazdíš?

Žiaľ veľmi zriedkavo. V posledných rokoch som sa dostal do štádia, že okrem služobného auta mám vačšinou 4 - 8 svojích, takže nájazdy tomu zodpovedajú. Veľmi som chcel skúsiť práve verziu roadster, ale priznám sa že jazdecky ma až tak nechytila a coupe je výrazne zábavnejšie. Preto som sa po dlhom premýšľaní rozhodol, že je čas sa so Z3 rozlúčiť. Obidve putovali do Nemecka, takže z BMW zostalo len M3 e46 a g80.

5. Čo momentálne zhánaš na auto? výbava, diely, kolesá, atď

Nič. V poslednom čase som sa snažím zachovať svoje autá v originálnom stave, úpravy len také, ktoré je možné vrátiť späť alebo zlepšujúce vlastnosti (napr. výmena podvozku za novší, napr. KW v3 a pod). Naposledy som práve do zlatej Z3 zháňal originálne rádio, čo bolo celkom fuška a aj ceny tomu zodpovedajú.