Rozhovor s členom - Oto Vida

Rozhovor s členom - Oto Vida

Meno: Oto Vida - podpredseda BMW Z3 Club Slovensko

Vozidlo: BMW Z3 roadster 2.8i, 1998

 

Odkedy vlastníš Z3, a ako si sa k nej dostal? Chcel si cielene práve toto auto, a ak áno, čím ťa zaujalo?

Po tomto aute som pozeral už keď sa začali predávať ako nové v BMW, kde som chodil občas kupovať diely na moju E28. No predstava že raz sa mi podarí vlastniť tak nepraktické a zbytočné auto, bola úplne mimo realitu. Z odstupom času sa stalo toto auto vcelku dostupné. Hlavne som mal doriešené parkovanie, čo bolo v minulosti na sídlisku dosť rizikové.   Moju prvú Z3 1.9 87KW r.v. 2001, som našiel v Poprade poškodenú v roku 2018. Dal som ju dokopy a bol som znej nadšený, no niečo tomu stále chýbalo. Ten zvuk 6 valca som zbožňoval a tak ďalšia méta - Z3 2,8.

 

Aký motor sa nachádza pod kapotou tvojej Z3? Je niečo, čím je špecifická? Si skôr zástancom sériového stavu, alebo sa nebrániš ani úpravám?

Je to 2.8i. Toto je premňa úplne dokonalé. Jediné čo nebude pôvodné sú kolesá, tie 18“ čo sú na aute tam zrejme zostanú. Diely na dokončenie už v podstate mám, len si nájsť v zime čas, dať to dokopy.

 

Ako často s autom jazdíš, pri každej možnej príležitosti, alebo ide skôr o víkendové auto? 

Keď je pekné počasiea nemusím riešiť rozvoz detí, jazdím s ním denne do práce cca. 80km a v podstate vždy keď sa dá. 

 

Aké sú tvoje skúsenosti za tú dobu, čo s autom jazdíš? Ako je na tom so spoľahlivosťou, čo sa najviac kazí, a aká je dostupnosť náhradných dielov?

Auto je vo veľmi slušnom stave, v podstate už riešim len kozmetiku, ako dverový tapacír, zadné svetlá originál oranžové, predné svetlá z pred faceliftu, tak ako bolo auto vyrobené. Jazdí neskutočne, servis v celku jednoduchý, zatiaľ maximálne spoľahlivé auto. Spotreba je síce väčšia ako na 8 miestnom vane, ale za ten pôžitok to stojí.